lauantai 30. kesäkuuta 2012

Maastolenkki

Tänään olin tosiaan töissä 7-12 & 16.30-21. Siinä välissä oli kuitenkin pakko päästä Kaapoilemaan :) Menin siis pikapikaa töistä Agrimarkettiin hakemaan uudet ratsastushousut ja Kaapolle etusiin ruskeat suojat. Sitten nokka kohti tallia.


Perillä nappasin heti pojan laitumelta, kaikki kolme oli hermostuneina kun yksi oli lähdössä porukasta, mutta aika nopeasti tilanne rauhottui. Ps. On aika pirusti vaikeampaa alkaa tappelemaan mammutin kanssa jos  vertauskohtana on siro Louna. 


Tälläinen komistus mua köpötteli laitumella vastaan :)


Alkuun lähdettiin maasta käsin käpöttelemään maastossa, kun meinasi olla sen verta hurja tuo eroahdistus ensiksi, parien ravipätkien jälkeen oltiin taas rentona ja palattiin tallille.


Sitten kokeilin vähän uusia riimuja, satulahuopaa, Lounan satulaa, suojia sun muuta ja harjailin (penkin päällä seisten,lyhyt minä) puhtaaksi. Naapurista löytyi onneksi sopivan pituinen satulavyö, ja päästiin satulan kanssa maastoon. Minä siis menin hepan selkään, vaikkakin se vähän kesti kun ponilla oli virtaa ja mulla kankeat uudet housut. Mutta siellä olin nopeammin kuin kuvittelin, ja sitten lähdettiin köpsimään maastoon. 


Heti kun päästiin pihasta pois, alkoi Kaapo hyppiä,pomppia ja riuhtoa päätään, kun olisi halunnut lähteä painelemaan eri suuntaan kavereiden luokse. Pienen hetken siinä sitten tapeltiin, ja kun minä voitin, jatkettiin matkaa rennosti haluamaani suuntaan :)


Tällä hetkellä näyttäis siltä, että suurin ongelma on nämä pienet rodeokohtaukset ja juppailut, kun suunta ei miellytä. Hyvä siis :) 



Koeratsastuksessa en saanut haluamaani nättiä ravia, vain ja ainoastaan kömpelöä ja jalkojaa n varovaa peitsiä. Nyt tänään harjoiteltiin hiekkatiepätkällä kuitenkin ravia, ja se nousi kuin nousikin ja jatkui kivasti. Hiukan on kyllä isompi askel, mitä Lounalla, mutta voi että kun olen yhtä hymyä (huomaa varmaan näistä hymiöiden määristäkin, heh)





Lounan satula selässä 33''


Aasinkorvat :)

Tämmönen mulle tehtiin, että pääsen kääpiöjaloilla kipuamaan selkään :D

Sitten ratsastuksen jälkeen hikimärältä hepalta varusteet pois ja laitumelle kavereiden seuraksi. Tässä vielä pari kuvaa :) 







1 kommentti:

  1. Ja kuten huomaatte arvoisat lukijat, pitkä päivä takana ja tekstissä ei minkäänmoista järkeä :D

    VastaaPoista