torstai 15. maaliskuuta 2012

Suuhygienisti

Kuinka moni pelkää hammaslääkäriä? Nostakaa käsi ylös -- NYT! Mulla ainakin nousi käsi ylös. Oon tosiaan nyt sen 20 vuotta, ja viimeksi käynyt hammaslääkärissä muistaakseni 6. luokalla koulusta. 


Pelkään hammaslääkäreitä kuollakseni, tästä saan kiittää jo nyt edesmennyttä Lisbeth- tätiä Keuruun terveyskeskuksen hammashoitolasta. Nainen oli iso ja pyylevä, käytti hanskoja silloin tällöin, oli erittäin ronski otteinen ja huohotti joka kerta etovasti samalla kun tunki tavaraa suuhuni. Siispä ei, en pidä hammaslääkäreistä enkä ole sen jälkeen käynyt niitä 'huollattamassa'. 


Aamu alkoi siten, että äitini tuli hakemaan minut kotoa. Autossa minua odotti prinsessalahjakassissa 2x hammasharja, Jordanin hammaslanka varsi ja vaihtolangat, Listerinen suuvesi sekä Jenkki-pussi. Sitten mentiin (äitini pakotti) hänen minulle varaamalle ajalle suuhygienistille. Ou nou. 


Odotustilassa tuntui sille, että pyörtyisin hetkenä minä hyvänsä. Käteni hikosivat ja ihoni muuttui vaaleaksi. Minua pelotti ihan älyttömästi. Eniten varmaan se, että mitä hygienisti sanoisi minun välinpitämättömyydestäni hampaita kohtaan. Sisään otti minut mukava ja rempseä nainen. Pääsin penkille ja selvisi, että minulla ei edelleenkään ole yhden yhtäkään reikää Jippii! Mutta plakkia oli ihan älyttömästi ja sen rapsutuksessa sekä pois-otossa menikin aikaa, ja se sattui! Aivan älyttömästi. Jos joku teistä on käynyt ottamassa tatuointia, ja pitää neulasta lähtevää ääntä inhottavana sekä tatuoimista kivuliaana, niin menkää tuonne näillä hampailla. 


Lopuksi suuni oli täynnä verta ja älyttömän kivulias, kuin mikäkin louhos. Valittiin seuraavakin aika, jolloin otettaisiin vielä loppuja pois ja puunattaisiin loppuun kun ikenet ovat vähän tästä rauhottuneet. Haastoin myös suuhygienistin ottamaan tatuoinnin (hänen mainitessaan halustaan, mutta uskalluksen puuttuvan), koska minäkin uskaltauduin hammashoitolan penkille. Niinpä siis, älkää olko yhtä idiootteja kuin minä. Hoitakaa hampaitanne, tai siis käykää hoidattamassa, kyllähän minäkin näitä kotona olen hoitanut :) 


Kotiin päästessä alkoi paleltamaan ihan älyttömästi ja suuta kolottamaan entisestään. Särkylääkkeen jälkeenkin otsa ja posket helottivat kuumana ja tärisin kylmyyttä, niinpä nousi lämpöä tämän operaation jälkeen. Nyt viltin alle katsomaan Stieg Larssonin trilogiaa! 


Niin ja käytiin me nopeasti vielä Nokialla kirpputori Novassa, löysin mustan kivan laukun! Ja kotona Nikita joutui pyllypesulle, taas kerran.. tässä kuvaa, kuinka neiti odotti kiltisti kun hain pyyhettä komerosta.. Hahha. 


Rennosti kylvyssä..
Kirppislöytö-laukku



5 kommenttia:

  1. hihii hyvä jonna :D

    VastaaPoista
  2. mäki kävin novalla tänään ! =) t:jonskuli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, Novalta löytyy yleensä aina jotain kivaa :) Tosin en oo ikinä mitään muuta kun laukkuja löytänyt!

      Poista
  3. Ihana laukku :) ! Ja tuo Nikita on niin super söpö ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jotenkin tuntui että tällä hetkellä ei ole yhden yhtä reilun kokoista mustaa laukkua hopeisilla lisäkkeillä.. ai menikö selittelyks? ;) No, bongasin sen ja tykästyin! Hih. Ja Nikita on ihan uskomaton kyllä :D

      Poista